3D

Gedachtenspin;

Filosofieles in groep 5 ;In de vorige les hebben we gefilosofeerd over verandering van 2D naar 3D. In deze filosofieles onderzoeken we met twee groepen 5 wat 3D is. De kinderen voeren veel verschillende ervaringen op als kenmerken van 3 dimensionaal; Hoe  werkt het? Wat kan je ? Op welke plek is het ?

Er wordt een norm gesteld (wat is het wel en wat niet)  en definities worden geformuleerd;  wat is 3D eigelijk?

We maken een “Gedachtenspin” om alle idee in kaart te brengen. 

“Je kan het echt pakken en ook voelen met je handen. Je hoort (niet) alles. Het is realistische. Het steekt echt uit en het lijkt of je echt bent. Het staat raar als je niet 3D bent.  Je kan alles aanraken en eten pakken. Als je eet beweegt je mond”

3D; als je eet beweegt je mond

“Alles beweegt. Het is echt. Alles valt over je heen. Je kan door een muur heen.  Je kan pijn krijgen en je kan gaan rennen. Het lijkt in de film alsof het echt is,  je kan het ruiken en zien , net of het echte mensen zijn. Ze hebben ook kleuren. Je bent normaal als je 3D bent en je kan gelukkig zijn.”

De grote hap; als je eet beweegt je mond

Tenslotte schrijven de kinderen zelf een stukje over 3D en maken een tekening van een plattegrond.

Posted by | View Post | View Group

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *